Ørretkroken Forum Hovedsiden Ørretkroken
Forumet for den genuint interesserte ørretfisker.

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

En slags start.

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Ørretkroken Forum Hovedsiden -> 2018
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Vidvandre
SS-leutnant
SS-leutnant

Ble Medlem: 07 Jun 2006

InnleggSkrevet: 17.05.2018 19:14    Tittel: En slags start. Svar med Sitat

Det har ikke blitt fisket i ferskvann siden et par Skjåkturer i august/september. Det er så lenge siden at kroppen både har rukket å forfalle og bli gjenopptrent siden den gang... bortimot 1/60 del av det livet jeg har levd til nå..Det har altså virkelig vært en lang og kald vinter her i vest.

På kroken ser det også ut til at isen har lagt seg tykk. Trist egentlig; og jeg undrer på om det har med at flertallet av oss har blitt mindre interessert i å
svinse rundt i fjella med stang og sekk. Eller kommer det kanskje av at det er vanskelig å poste bilder på forumet? Eller har majoriteten blitt domestiserte og sedate Smile?

Jeg tryllet fram miloen fra sitt dedikerte oppbevaringsskap på gangen. Børstet støv av slukskrinet og fiskekompis og bror Kristian. Formålet for helgeturen var å sjekke ut et "sjefsvatn" og et sidevassdrag. I flere av vannene har det blitt tatt fisk på opptil flere kilo. Mine største har vært på 1,6 og 1,1 kg.

Vi pakket rikelig med biffstrimler, sjampinjong, fløtegratinerte poteter, bernaisesaus, diverse annet slafs, øl og grand dessert sjokopudding med krem. Gutta kan å kose seg.

Fiskinga gikk det verre med enn med maten. Det var rett og slett for tidlig. Fasiten ble en firehektos på land og noen slag på sluk. En var muligens anstendig.

Vi fikk i alle fall sol i ansiktet, bortsett fra der brillene satt. Vaskebjørnfjes.

Greit å være i gang med sesongen 2018 i alle fall. Kjenner meg priviligert som har helse til å gå dit jeg vil. Skal investere i et garmin virb 360 i år + et oculus rift vr-sett. Så da får fattern prøve å teste ut om det gir han litt fjellfølelse og lyd av heilo - selv om han ikke kan bli med lenger.

Jeg kommer til å rusle til et langstrakt vann i Lesja i august, slenge innom Trønderske grensefjell i juli, og satse på et par tre "sikkerstikk" i heimfjella for kilosfisk. Alt i alt litt å se fram til - og det kjennes greit når mye av ferie ellers vil gå med til storbyferie ved Spansketrappa, skorsteinsrehabilitering og takskifte.

Jeg kommer til å forsøke å legge ut rapporter her også i år, og hvem vet, kanskje jeg treffer noen av dere på tur:)
Mvh. Guttorm
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Fiskebaronen
Vibraxelskar
Vibraxelskar

Ble Medlem: 05 Apr 2005

InnleggSkrevet: 18.05.2018 23:51    Tittel: Svar med Sitat

Det høyrdes ut som ein flott tur det. Vurderer sterkt å forsøke same område snart eg også.
Dorgeørret: 3,5kg
Til Toppen
Vidvandre
SS-leutnant
SS-leutnant

Ble Medlem: 07 Jun 2006

InnleggSkrevet: 21.05.2018 0:30    Tittel: Svar med Sitat

Dagstur til det lokale søppelvannet i dag. Plastposer, flasker, isopor, sitteunderlag osv... 10 fisk på land. 5 med hjem. Ingen storinger. Stiv kuling med kraftige kastevinder gjorde turen artig likevel.
arntos
Major
Major

Ble Medlem: 08 Mai 2006

InnleggSkrevet: 21.05.2018 12:40    Tittel: Svar med Sitat

Alltid bra med sesongstart Smile
Nordhauk
Kaptein
Kaptein

Ble Medlem: 26 Mar 2012

InnleggSkrevet: 23.05.2018 9:13    Tittel: Nordhauk 1: Sesongstart med stang Svar med Sitat

Herlig!
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Ørretkroken Forum Hovedsiden -> 2018 Alle klokkeslett er EET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet